уторак, 20. март 2018.

Farbanje jaja prirodnim bojama


Bliži se Vasrs pa vam zbog toga pišem post o farbanju jaj prirodnim bojama. Na internetu ima mnogo postova o tome kako dobiti različite boje. Ja sam do sad isprobala bojanje lukovnom i kurkumom i sasvim slučajno došla do jednog interesantnog otkrića. Otkrila sam kako da dobijem jaja maslinaste boje. Ja sam zapravo htjela da dobijem žuta jaja pa sam ih farbala kurkumom ali sam na svako jaje stavila po neki listić. Ovi listići u kombinaciji sa kurkumom obojali su jaja u maslinastu boju. Naravno neophodno je da imate bijela jaja mada mislim da to nije problem jer se u zadnje vrijeme čak i kod nas mogu kupiti.




Farbanje jaja prirodnim bojama


bijela jaja
lukovina (osušena kora crvenog ili običnog crnog luka)
kurkuma
listovi peršuna, maslačka, bosiljka, djeteline
cvijet maslačka ili bijele rade

tanke čarape


IMG_1140


Jaja oprati pa na svako jaje staviti po jedan listić. Zatim jaja obaviti parčetom tanke čarape i povezati krajeve koncem pa složiti u šerpu. Ako kuvate jaja sa lukovinom prvo na dno šerpe stavite lukovinu, zatim složite jaja pa ih ušuškajte sa još malo lukovine i onda nalijte vodu da jaja budu pokrivena. Kuvajte na srednje jakoj vatri 20 minuta od kad proključaju. U vodu možete dodati i malo soli. To navodno sprečava da jaja popucaju.


IMG_1181


Ako jaja bojite kurkumom samo ih složite u šerpu i nalijte vodom u kojoj je razmućena kurkuma. Ja sam na 10 jaja stavljala jednu punu u vrh  kašiku kurkume. Jaja kuvajte na isti način kao ona sa lukovinom. Kad se jaja malo prohlade izvaditi ih i skinuti čarape sa njih pa ih premazati sa malo ulja da dobiju sjaj.


IMG_1208


Нема коментара:

Постави коментар