недеља, 28. април 2013.

Pire od blitve ili spanaća


Evo i jedno pravo proljećno jelo tj prilog. Ja ga obožavam ali ga veoma rijetko pravim jer ostali neće ni da ga pomirišu. Čim pomenem pire od spanaća uhvate maglu tako da ga uvijek spremam samo za sebe a njima obavezno bude nešto drugo kao prilog. Tako sam i ovaj put spremala dva dana za redom po pola mjere kao prilog uz ćevape i pohovane šnicle. Ja još volim da ga jedem i sa ćuftama a može i kao prilog uz  jagnjetinu pečenu sa krompirićima.


IMG_6770


Potrebno je


500 gr blitve ili spanaća
1 kašika brašna
1-2 čena bijelog luka
malo ulja
mlijeko


kuvar56


Spanać očistiti od peteljki, oprati i obariti. Obareni spanać procijediti i ostaviti da se malo prohladi pa ga sitno nasjeckati na dasci. Na ulju popržiti kratko sitno nasjeckan bijeli luk ali paziti da ne požuti a zatim dodati brašno i promiješati da se napravi zaprška. Dodati nasjeckani spanać i naliti mlijekom pa kuvati da se dobije kremasta i ne previše gusta kaša. Ja mlijeko dodajem od oka, malo prokuvam pa ako ocijenim da treba dodam još mlijeka. Prije služenja ga treba ostaviti par minuta da se malo prohladi i onda uživati.
Na isti način spremam i pire od blitve i meni je on možda čak i ljepši nego pire od spanaća.
Pire nikad ne solim  jer sam tako navikla a vi ga možete i posoliti po ukusu.


IMG_6769

IMG_6766




IMG_6735

IMG_6718

Нема коментара:

Постави коментар