субота, 22. септембар 2012.

Pasta šuta

Od kad sam prvi put vidjela ovaj recept na Coolinarici merkam ga stalno ali nikako da se usudim da ga napravim jer moji baš nisu raspoloženi za isprobavanje novih stvari. Dragi voli mesna jela i do skoro povrće nije htio ni da proba. Tako sam još prije mjesec dana kupila jednu krišku Pecorino Romano sira upakovanog u vakum pakovanje da može da čeka dok se ja odlučim da isprobam recept. Prije neki dan nisam imala nešto puno vremena za spremanje ručka i sjetim se recepta i one kriške sira u frižideru. Za Lanu sam izdvojila jedan dio špageta i napravila ih samo sa sirom a mi smo se fino najeli jer je recept odličan. Sos je tako ukusan da mu meso ni najmanje ne fali i od sad će često biti na našem stolu. Čak je i moj mesožder uživao i zaključio da meso tu uopšte nije potrebno.




Potrebno je

1 velika konzerva pelata(800 gr)
2 dl soka od paradajza(ja sam koristila tomatello)
1 velika glavica crvenog luka
4 čena bijelog luka
2 kašičice slatke mljevene paprike
po želji malo ljute tucane paprike
malo ulja
par listića svježeg bosiljke
malo peršuna
začin
biber
origano
prstohvat šećera


Crveni i bieli luk sitno nasjeckati. U tiganju zagrijati malo maslinovog ili suncokretovog ulja, dodati luk i pržiti da luk fino porumeni. Dodati paradajz sok i isjeckani pelat zajedno sa sokom iz konzerve. Zatim dodati sitno nasjeckan peršun i bosiljak, origano, začin, papriku, so, šećer i biber i dinstati da se sos zagusti. U receptu piše da se kuva oko 45 min ali mislim da je kod mene to mnogo kraće trajalo najviše 20 min. Obavezno poklopiti u toku kuvanja jer vrecka i prska pa možete imati raznih neželjenih posledica od opekotina do isflekanog zida :-). Po receptu idu 2 kašičice šećera ali ja sam stavila samo malo po ukusu jer nisam bas ljubitelj zaslađenih paradajz sosova.




Šragete kuvati u dosta vode. Ova količina sosa je mani bila dovoljna za 500 gr špageta (pravila pola količine za 250 gr špageta) mada u receptu piše da je za 300 gr. Kuvane špagete ocijediti i pomiješati sa sosom. Sipati u tanjire pa na svaku porciju narendati još po malo sira. Ja sam koristila Pecorino Romano mada sam ubijeđena da bi i onaj naš domaći stari masni sir sa pijace bio odličan uz ovo a mislim da ću to ubrzo i isprobati jer je razlika u cijeni značajna a ja baš i nisam nešto specijelno oduševljena ukusom Pecorino Romano sira mada se uz ovo jelo slaže odlično.




Na kraju uživajte u finom i laganom obroku a možete dodati i češu nekog dobrog crnog vina na pr Vranac Pro Corde koje je pored domaćeg vina koje prave moji stričevi jedno od mojih omiljenih vina.




Нема коментара:

Постави коментар