субота, 21. јул 2012.

Pita

Kada bi me neko pitao da napravim listu top 10 jela pita bi sigurno bila pri vrhu liste. Pitu obožavam i to naravno onu od domaćih kora dok onu drugu tretiram kao nužno zlo kad nemam vremena da razvijam kore. Od filova ni sama ne mogu da se odlučim koji mi je najmiliji. Mislim da onaj sa pečurkama i sa porilukom dijele prvo mjesto mada ni krompiruša ili zeljanica mnogo ne zaostaju za njima.Ovaj put sam se odlučila da napravim dvije vrste da bi svi bili zadovoljni.

Kore

2 dl vode
kašičica soli
brašno tip 400 meko da se dobije tvrdo tijesto

Fil sa blitvom

1jaje
250 gr blitve
100 gr bijelog sira
1 kašika kisele pavlake

Fil sa porilukom


3 tanja poriluka
1 jaje
100 gr bijelog sira
1 kapika kisele pavlake




Od brašna, soli i vode umijesiti tvrđe tijesto pa ga pokriti vanglom i ostaviti da odstoji jedno 15 minuta a zatim ga podijeliti na dva dijela i svaki oblikovati u kuglu. 


Kugle pramazati uljem i ostaviti da odstoje da bi omekšale. Ja ih obično pokrijem kesom za zamrzavanje hrane i ostavim u frižider jedno 40 min taman dok spremim fil.


Blitvu obariti, procijediti i sitno nasjeckati pa promiješati sa jajetom, sirom i pavlakom a a ko je potrebno može se malo i posoliti mada to treba raditi veoma oprezno jer je sir obično dovoljno slan. 


Poriluk dobro oprati i isjeckati pa ga popržiti na toganju koji je premazan uljem. Kad se malo prohladi pomiješati ga sa jajetom, pvlakom i sirom. 


Kore koje su odstojale i omekšale razvijati na pobrašnjenom stolnjaku prvo oklagijom a zatim rukama da budu što tanje.  


Poprskati ih uljem i  preklopiti krajeve sa sve četiri strane, filovati i urolati. Odozgo premazati uljem.


Peći na podmazanom plehu u rerni koja je zagrijna na najjaču temperaturu. Kod mene je to 270C da porumeni. Pečenu pitu izvaditi iz rerne i pokriti stolnjakom ili krpom da malo omekša i služiti sa jogurtom i salatom od paradajza.



8 коментара:

  1. I ja volim pite, pogotovo sa krompirom. Sa blitvom nisam probala.
    Ove tvoje obe odlicno izgledaju :)

    ОдговориИзбриши
  2. Svaka čast na razvijanju kora. jednom sam radila i treba tu veštine, da se oseti testo, a i od brašna zavisi, Interesantno mi je što ih staviš u frižider, kugle mislim. Čudo kako to ne otežava posao tanjenja. Ja sam uvek za pitu, sa domaćim ili kupovnom korama, ne biram.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To ti je sve stvar navike. Mene je buregdzija ucio da razvijam kore a oni ih naprave unaprijed umoce u mjesavinu ulja i margarina i ostave u frizider i tu mogu duze da stoje pa da se vade po potrebi. Kore na stolu na pr omeksaju za nekih 10-15 minut ameni je to malo vremena d anapravim fil. Ovako kad ih stavim u frizider one su spremne za razvijanje tek za 40 min - 1 h i to mi je sasvim bovoljno da spremim sve filove i da e jos malo i prohlade a meni se cak nekako ljepse razvijaju kad su hladne

      Избриши
  3. Odlična pita! Nisam vična razvijanju kora, pokušala sam dva puta, ali su mi ispadale predebele, i od tada ih kupujem. Mada, domaće je domaće!

    ОдговориИзбриши
  4. Odlicno,odlicno..sve volim,blog je predivan i raduje me da si tu !!!
    Tvpji su recepti jako fini i nadam se da ce ih biti jos vise !!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala kad dolazi od tebe to je bas veliki kompliment. Nadam se da cu uskoro nabaviti i neki bolji fotic pa ce i slike valjde biti malo bolje

      Избриши
  5. Joj pite obozavam,jela bi ih za dorucak,rucak i veceru i tako svaki dan.>>
    A moj predlog je da napravite sa koprivom,ma nema ljepse.
    Pa prijatno.>>

    ОдговориИзбриши